čtvrtek 2. června 2016

Malá odbočka mezi Duby


Tenhle pán je asi tak tisíckrát zdatnější pátrač než já. Před pár lety jsem psala článek o Hance Dubové, její rodina pochází z Kolína, Hanka po válce žila v Americe. Pár dnů poté, co článek vyšel, mi napsal pán, kterého vidíte na fotce. Jmenuje se Karel Dub a čtyřicet let se profesionálně věnuje genealogii - sbírá všechny Duby po celém světě, dokonce zorganizoval jejich sraz a je Hančin vzdálený příbuzný.



Předevčírem tady sedíme u večeře s paní Pat Baranek a s jejím manželem Tony Doobem. Pat vypráví o baťovské historii své rodiny a pak říká: a víš co? vlastně můj manžel je taky Čech. Znělo to jako vtípek, ale ona povídá: no nesměj se, on se vlastně nejmenuje Doob, ale Dub. To si žádá vysvětlení! a Tony říká, že někdo z jeho předků je snad z Prahy a nějak se dostal do New Yorku.

V hlavě mi okamžitě svítí kontrolka: napiš Karlovi. Hned žhavím email a - i když je v Česku zrovna kolem půlnoci - tak obratem odpovídá. Měl by pro mě jednoho Duba. Napoprvé trefa minula, ale o pár hodin píše znova: "Tak jsem ti ho našel! A ten tvůj Dub je vlastně můj vzdálený bratranec. Máme společného předka, v roce 1736 byl Benjamin Wolf Dub židovským starostou v Uhlířských Janovicích". Čtu to Tonymu a o na mě kouká, jak na ducha, vůbec netušil, že má židovské předky a že stopy vedou až do 18. století. Podle toho, jak dlouho svítil vedle v pokoji, tak asi obesílal celé příbuzenstvo, že mají nového bratrance Karla.


Žádné komentáře:

Okomentovat